06 April 2010

Monday blue

Perut aku hari ni kurang meragamnya. Walaupun aku tak breakfast atau lunch pun, perut masih steady. Setakat bunyik ala-ala dangdut pecah-stadium-sebab gelek-inul tu, biasala. Rutin harian dia dah. Kalau orang sebelah dengar, nescaya orang itu akan memandang aku dengan pandangan, "woi,ko kentut aa?" Maka, aku akan membalas dengan pandangan suci yang bermakna, "Maafla,perut lapar. Ape macam?Nak belanja?"

Menaip dengan memeras ugut otak sambil ditemani internet sangat memerlukan daya tahan badan yang tinggi. Kalau tak, setiap seminit pesbuk. Setap seminit, youtube. Lepas tu salahkan idea sebab tersekat dekat hujung sinaps tu, tak mau jadi impuls. Ohh, sangat menarik.

Minda berfungsi dengan adanya tenaga dari perut. Jadi, dengan tak banyak cakapnya, aku merentap sweater cokelat hood berbelang2 aku dan mencapai helmet merah calar balar tu menuju moto Ex5 ntah sapa2 ntah aku songlap. Hujan yang turun renyai2 menambahkan gaya mutu keunggulan seorang penunggang motor berkaliber seperti aku.

Sampai-sampai kat tesco, jenuhla aku mencarik parking. Parking moto bukan banyak macam parking kereta. Dahla seciput, jauh2 pulak tu. Tak cukup dengan tu, takde bumbung. Haii..Macam mana kami penunggang motor nak maju kalau parking motor pun cikai2? *ok,xde kena-mengena* Carik punya carik, aku nampak satu port parking moto bawah pokok yang nampak redup. Takla basah sangat moto kalau hujan lebat nanti. Aku pun memereh minyak dan menuju ke tempat itu.

Bak kata orang-orang tua, malang tak bau. Tapi, malang aku berbau. Kereta pakcik yang ingin menghentam aku dengan bontot keretanya mengeluarkan bau2 asap karbon monoksida. haii..Nampaknye kena mandi air karburetor ngan enjin dicampur dengan 5 jenis ekzos dan 2 biji lampu belakang ni. Selalu sangatla nak eksiden nye.

Monday blue kot? Tapi aku nampak kuning je hari. Tak blue sangat pun.

2 comments:

CPM Nadiah Azizan said...

camne leh bkk utube neyh???adehhh
ni yang dengki nih!

chameytto said...

lol...siannya ko, eksiden lagi. tapi takpe entry ari ni memang best..muahaha..

weh kecik la tulisan. sakit mata ai ni..huhu