17 June 2010

Bangun pagi dengan harapan sinar mentari itu dapat memberikan senyuman seikhlas hati, tapi malangnya kepala berpusing-pusing 180 darjah. Ni semua salah sendiri apabila diri dengan berlagak dan degilnya berkeras nak tido di sofa dengan ditemani laptop sebelum mak mengejutkan dengan ekstremnye suruh masuk bilik tido. Fuhh, cukup satu nafas. Dan hasilnya, kepala berdenyut-denyut macam lampu otromen yg nak hilang kuasa tu.

Di awal pagi tu jugak, kakak aku mengkhabarkan satu berita yg bagi aku, agak mengejutkan. Sultan Brunei menceraikan Azrinaz Mazhar Hakim. Mungkin ada sabab musababnye kot. Aku yg agak terkejut kononnya dengan berita tu terus mencapai pisang goreng dan melantaknya dengan rakus tanpa membasuh muka dan menggosok gigi lantas menuturkan ayat ini kepada anak sedara yang baru berumur 6bulan, "Wafi jgn ikut perangai makcik Wafi yang tak senonoh ni." Ok, nasihat yang sangat berkesan. Budak tu pun buat muka tak berkenan dengan perangai makciknya ni. Huaaa~

Masuklah bahagian isi. (-_-)" A dan En B berbual mengenai hal tanah,bla,bla,bla, yang aku sendiri taktau hujung pangkal. A keluar dengan statement 'orang Z ni kata en B bomohkan dia sebab sekarang mata orang Z ni dah menyepet.' HAH??? en B bomohkan orang Z sampai mata die jadi sepet? Lawak kot. Setau aku, orang bomohkan orang teruk-teruk. Taknah lagi jumpa kes macam ni. Weh2, jangan buat cerita dan pitnah wei. Tak baik sungguh. Cube g jumpe doktor ape masalah mate awak tu. Mana tau kena gigit charlie ke, pernah ngintai org ke, eh, sakit mata ke. Ni buat spekulasi dibomohkan plak. Huiii~ Percayalah dengan kuasa Allah yang boleh melakukan sesuatu yang di luar jangkaan kita kerana Allah tu kan berkuasa.

Tu je la nak membebel. Bebel banyak2 pun tak elok *Eh?* Dengar citer Spain kalah dengan Switzerland. Sungguh??

3 comments:

~aZie 4eVa~ said...

yanot melepak2 je d rumah eh? bes2.. hehehe.. da hbs belaja kn?

xiraburkhan said...

spain kalah..perancis kalah..hahahaXD

**was hoping for NS ntok mnang bile vs argentina..xdpat plak..** haha :)

liyana bardi said...

~aZie 4eVa~ : melepak sgtla,kan..sambil2 tu menternak lemak dan membela kolesterol T.T

xiraburkhan: rooting(?) for brasil, korea, and argentina. n9?emmm, lame lagi kot XD